W swojej ofercie posiadamy pasy zębate oraz pasy klinowe.
Pas klinowy jest to pas stosowany w przekładni pasowej klinowej, ma on przekrój trapezowy i jest wykonywany jako wieniec bezkońcowy. Pasy klinowe przenoszą moment obrotowy z koła zamontowanego na wale poprzez tarcie między kołem pasowym a pasem. Pasy klinowe są znormalizowane.
Pasy zębate przenoszą moment obrotowy zęba pasa do zęba koła pasowego. Zęby są ukształtowane na wewnętrznej powierzchni pasa i odpowiednie zęby koła pasowego umożliwiają pracę przekładni bez poślizgu. Ten rodzaj przekładni pasowej stosowany jest w urządzeniach, w których niedopuszczalny jest poślizg.
Rodzaje pasów klinowych:
- pasy klinowe standardowe typ: Z, A, B, C, D, E,
- pasy klinowe standardowe uzębione: ZX, AX, BX, CX, SPZX, SPAX, SPBX, SPCX,
- pasy klinowe wąskoprofilowe typu: SPZ, SPA, SPB, SPC,
- pasy klinowe wąskoprofilowe uzębione typu: XPZ, XPA, XPB, XPC,
- pasy klinowe szerokoprofilowe - wariatorowe,
- pasy segmentowe.
Pasy zębate dzielimy na pasy o podziałce:
- metrycznej: T5, T10, T20, AT5, T10, AT20, ATK5, ATK10, 5M, 8M,
- calowej: XL, L, H, XH, DXL, DL, DH, TP-XL,TP-H, TP-L,
dostępne zarówno w wersji bezkońcowej, jak i V łączonej.
- specjalnej: F1, F2, F2,5, F3.
Wykonane są z odpornego na ścieranie poliuretanu. W zależności od zastosowania lub rodzaju przemysłu mogą mieć zastosowany jeden z czterech dostępnych kordów, który jest elementem nośnym paska zapewniającym przenoszenie mocy, jak i zapobieganie rozciąganiu się pasa:
- kord stalowy (standard),
- kord aramidowy/kevlarowy,
- kord z włókna szklanego.